Dyski SSD coraz częściej goszczą w naszych rękach, a odzyskiwanie danych z uszkodzonych dysków stawia nowe wyzwania przed laboratoriami takimi jak Centrum Odzyskiwania Danych. Dziś opiszemy kilka przypadków jakie w ostatnim czasie trafiły na odzyskiwanie danych. Są to dyski oparte o kontrolery PS 3110 , PS3111 , Toshiba TC58NC1000, Kingston CP33238B.

OBJAWY USZKODZENIA: Dyski oparte o te kontrolery jako objaw uszkodzenia przede wszystkim pokazują zmienioną nazwę dysku np. na SATAFIRM S11, INIC6081SSDWP, SATAFIRM S10 . Kolejnym symptomem jest brak dostępu do danych na dysku SSD, oraz brak możliwości zapisania jakichkolwiek danych.

ODZYSKIWANIE DANYCH: Od 2018 roku jesteśmy w stanie odzyskać dane z dysków SSD z opisanymi wyżej problemami. Większość usterek związane jest z awariami kości pamięci i faktem, że firmware dysku nie jest w stanie sobie poradzić z tak dużą ilością błędów. To powoduje przełączenie dysku do trybu serwisowego. Aby odzyskać dane konieczna jest wirtualna odbudowa firmware-u i wykopiowanie danych. W zalezności od ilości błędów może być potrzeba dodatkowych czynności przy odbudowie struktury plików i katalogów. Cena usługi odzyskania danych oscyluje przeważnie między 1000 a 3000 zł netto.

Zapraszamy na bezpłatną wycenę . Poniżej lista dysków w jakich spotkaliśmy się z takimi problemami:

  • Crucial V4;
  • Corsair Nova;
  • Corsair Force LS;
  • Kingston SMSM15S3;
  • Patriot Blaze;
  • Patriot Blast;
  • Silicon Power Slim S55;
  • Smartbuy Ignition 2;
  • Smartbuy S9M;
  • Smartbuy Revival;
  • Smartbuy Firestone;
  • Smartbuy Ignition 4;
  • Patriot Blast;
  • Kingston SSDNow UV300;
  • Kingston SSDNow KC400;
  • Kingston HyperX Savage;
  • GoodRam CX100;
  • Goodram IRIDIUM
  • Smartbuy Revival 2;
  • Patriot Spark;
  • Kingston A400;
  • GOODRAM CX300;
  • Silicon Power Slim S55 (PS3111);
  • Lite-On MU3;
  • Silicon Power Slim S60;
  • GOODRAM S400U;
  • Smartbuy S11T;
  • OCZ (Toshiba) Trion 100;
  • OCZ (Toshiba) Trion 150;
  • Toshiba Q300;