Uszkodzenia komputera, upadek lub awaria laptopa, to sytuacje, które spotykają naszych klientów każdego dnia. W wielu przypadkach naprawa komputera lub laptopa trwa nawet kilka dni ale dane można odzyskac znacznie szybciej.

W naszej firmie oprócz odzyskiwania danych prowadzimy również serwis komputerowy, który oferuje zgrywanie danych z dysków z laptopów i komputerów, jeśli te muszą zostać na dłuższy okres w naprawie. Dodatkowo świadczymy również usługi odzyskiwania danych z dysków twardych i SSD jeśli są one uszkodzone.

Zapraszamy na bezpłatna wycenę oraz do zapoznania się z typowymi objawami jakie występują w laptopach i komputerach jeśli dysk uległ uszkodzeniu:

  • Spowolnienie pracy komputera – jeżeli dysk zaczyna mieć problemy, widać gołym okiem spowolnioną pracę systemu operacyjnego. Powodem jest to, że dysk nie może z pełną prędkością czytać z niektórych sektorów (w przypadku SSD z niektórych komórek pamięci). Dane są odczytywane - jednak czasy dostępu znacznie spadają.
  • Zawieszanie, zacinanie się systemu – Spowolnienie odczytu danych powoduje, że system się czasem zacina (zamraża). Wszystko dlatego , że nie może sprawnie odczytać danych z odpowiedniego miejsca na dysku.
  • Samoczynne restarty komputera lub laptopa – System nie mogąc odczytać plików systemowych potrzebnych do właściwego jego działania uruchamia procedurę restartu awaryjnego, żeby automatycznie je naprawić i przywrócić. Powtarzające się restarty świadczą o tym, że proces naprawy się nie udał.
  • Ekrany błędów przy uruchamianiu aplikacji – Podczas pracy komputera ni z tego, ni z owego pojawia się niebieski ekran błędu :( z informacją, że system napotkał krytyczny błąd czy wyjątek. To znaczy, że windows kilka razy próbował odczytywać dane z określonego miejsca na dysku i nie udało mu się. Z tego względu wysyła użytkownikowi ekran błędu oraz informacje o próbach naprawy. Ekran powtórzy się kilkukrotnie zanim system automatycznie zacznie się naprawiać.
  • Nie można zalogować się do systemu – System po każdym zalogowaniu ładuje profil użytkownika , czyli wszystkie Twoje dane. Elementy pulpitu, najczęściej używane programy, ulubione w przeglądarce, skróty i ostatnio używane elementy systemu. Jeżeli nie możesz się zalogować, może to oznaczać jego uszkodzenie. Czyli problem z odczytem danych z dysku.
  • Brak profilu użytkownika w systemie – jeżeli Twojego profilu po prostu nie ma. Dostajesz czysty nowy pulpit i nie ma na nim Twoich ikon skrótów, programów, , wówczas może nastąpić uszkodzenie profilu administracyjnego. Jeżeli komputer zamiast Twojego załaduje profil domyślny, należy się liczyć z tym, że nie mógł załadować Twojego profilu ze względu na błędy w plikach systemowych. Drugą przyczyną może być problem w rozpoznaniu Twojego Hasła przez system.
  • Brak możliwości otwierania niektórych plików. Znikające dane. - To typowy problem podupadającego dysku. Raz widać dane w folderach, raz ich nie widać, aż w końcu znikają na dobre. To może wskazywać na problem z systemem plików na dysku. Może on ulec uszkodzeniu z wielu powodów, jednak najbardziej prawdopodobnym awarii jest uszkodzenie dysku.
  • Samoczynne przechodzenie do system BIOS-  W niektórych modelach komputerów , kiedy nie jest możliwe do końca rozpoznanie urządzenia rozruchowego systemu, następuje automatyczne przejście do interfejsu BIOS. Czasem dysk jest tam widoczny i nawet odpowiednio się zgłasza, jednak windows nie chce się uruchomić. Możesz zachodzić w głowę o co chodzi. Wyjaśnienie nie jest trudne. Po włączeniu komputera system BIOS sprawdza i rozpoznaje wszystkie podstawowe urządzenia komputera wysyłając do nich odpowiednie sygnały. Jeżeli te sygnały powrócą, Bios uruchamia wszystkie podzespoły płyty głównej, łącznie z dyskiem i systemem operacyjnym. Jeżeli system nie chce się uruchomić komputer wraca do BIOS.
  • Komputer w ogóle nie widzi dysku – jeżeli komputer nie widzi w ogóle dysku odpowiedź jest prosta. Dysk jest uszkodzony. Rzadko przyczyną takiego zachowania się komputera są usterki związane z płytą główną.. Wymaga to jednak dłuższej diagnozy.
  • Dysk zgłasza się z niewłaściwą pojemnością – W BIOsie widać dysk, ale model jego jest niewłaściwy i często ma też absurdalnie niewłaściwą pojemność (np. 2 Mb).To typowy problem z firmware dysku. Przyczyna wydaje się błaha, jednak nie zawsze jest prosta do rozwiązania. Problem z firmware , może oznaczać błąd tej części dysku, która odpowiada za poprawne odczytanie oprogramowania wewnętrznego. Może to być wina chipu rom, może być problem głowic, może też być kwestią uszkodzenia na talerzach magnetycznych. W dysku SSD oznaczać to może uszkodzenie kontrolera, pamięci DRAM lub chipów pamięci.
  • Po włączeniu komputera czarny ekran – Komputer wykrywa dysk, jednak błąd plików systemowych nie pozwala na uruchomienie usług systemu operacyjnego i sterowników. Komputer zatrzymuje się na tym ekranie, bo nie może nic więcej z dysku odczytać. Nie zostają , więc uruchomione podstawowe urządzenia systemu - między innymi karta grafiki

W niektórych przypadkach awarii dysków odzyskanie danych może być w miarę proste - głównie jeśli mamy jeszcze komunikację z dyskiem, a system się uruchamia. W innych, kiedy dysku już nie widać problem może już być poważny. Na pewno nie warto próbować naprawiać dysku na własną rękę, bo z błahego, problem może urosnąć do dużego, albo do całkowitej niemożności odzyskania danych.