Dyski przenośne (zewnętrzne) firmy WD trafiają na odzyskiwanie danych do naszego laboratorium bardzo często. Wiele osób uważa, że taki dysk uda się naprawić, ale prawda jest niestety zupełnie inna i jedyne co w wielu sytuacjach można zrobić to uruchomić dysk w laboratorium i odzyskać z niego dane.

Jako że usługi tego rodzaju nie należą do tanich warto zawczasu wykonywać kopie swoich plików na inny nośnik. Wiele osób tego nie robi, a ponieważ dyski przenośne są narażone na wiele czynników, które skracają ich żywotność, są oni zmuszeni do odzyskania utraconych plików.

Czynniki wpływające na żywotność dysków przenośnych to przede wszystkim wstrząsy podczas pracy oraz uderzenia i upadki gdy dysk jest transportowany.

W wyniku nieprzychylnych warunków często dochodzi do uszkodzeń powierzchni magnetycznej na talerzach oraz do awarii głowic co objawia się następująco:

  • Dysk po podłączeniu do komputera klika lub wydaje inne dźwięki
  • Dysk po podłączeniu do USB rozkręca się ale nie zgłasza w systemie
  • Dysk się zgłasza po długim czasie ale nie można nic skopiować
  • Można przeglądać katalogi ale nie ma dostępu do plików
  • System się zawiesza po podłączeniu dysku pod USB
  • System się resetuje zaraz po podłączeniu dysku USB

To najczęściej występujące objawy w dyskach zewnętrznych WD z jakimi zgłaszają się do nas klienci.

Aby odzyskać dane z uszkodzonego dysku WD My Passport, każde zlecenie rozpoczynamy od analizy. Dysk podłączamy do specjalnego kontrolera i dzięki komunikacji na poziomie serwisowym możemy ustalić czy mamy problem z uszkodzonymi głowicami, oprogramowaniem wewnętrznym czy BAD-SECTORAMI. Po analizie i akceptacji ceny usługi przez klienta przystępujemy do pracy.

W dyskach WD My Passport często udaje się odzyskać dane bez konieczności wymiany głowic, nawet jeśli są one słabe lub uszkodzone. Aby ograniczyć koszty w niektórych przypadkach jest możliwość odzyskania niepełnej ilości danych ze sprawnych głowic, z pominięciem uszkodzonych. Przy plikach takich jak zdjęcia wiele osób wybiera takie rozwiązania.

Niezależnie od tego jakie pliki są przechowywane na dysku przenośnym należy bezwzględnie posiadać kopie zapasową. Wiele osób myli to pojęcie z trzymaniem danych na jednym dysku zewnętrznym co w przypadku jego uszkodzenia kończy się ich utratą.

Jeśli mają Państwo problemy z dostępem do danych, a dysk zachowuje się w opisany wyżej sposób zapraszamy do naszego laboratorium w Warszawie na bezpłatną wycenę.